Маркетинг в соціальних мережах SMM

Маркетинг в соціальних мережах

Маркетинг в соціальних мережах стає все більш затребуваним. Він забезпечує ефективні канали комунікації з партнерами, клієнтами, підвищує показники відвідуваності основного ресурсу. За умови професійного підходу до просування бренду можна розширити аудиторію та покращити продажі.

Сьогодні український бізнес активно використовує у бізнес-цілях Фейсбук, Інстаграм, Лінкдін, Пінтерес, Твітер. Можна обирати один канал або одразу декілька. Якщо на початку розвитку СММ маркетинг у соціальних мережах передбачав створення пабліків, профілей та публікацію тематичних постів, то сьогодні його функціонал значно поширився. Можна давати зворотний зв'язок, просувати нові продукти та послуги, відстежувати спілкування клієнтів, збирати інформацію щодо подальшого розвитку. Соціальні мережі дозволяють аналізувати цільову аудиторію, її потреби та запити, конкурентів, їх способи просування. Це надає корисну інформацію для подальшого розвитку.

Маркетинг в соціальних мережах SMM

Які переваги отримує бізнес завдяки СММ (SMM)

Спільноти надають підприємцю безліч готових інструментів та можливостей для вирішення маркетингових задач.

Основні:
  • Швидке поширення інформації. Контент передається від одного користувача до десятків інших. Подумайте, як привернути увагу та отримати масові шеринги.
  • Активна взаємодія з клієнтами. Дозволяє оперативно реагувати на зміни попиту, коригувати поточну стратегію.
  • Реалізація прихованої реклами. Інформацію можна розміщувати не як пряме рекламне повідомлення, а у якості поради, повідомлення про особистий досвід. Нативи працюють максимально ефективно.
  • Можливість локального просування. Виділяються певні «точки» для роботи, після проробляється певний сегмент користувачів за обраними критеріями – місто проживання, інтереси, вік, стать, тощо.

СММ значно підвищує ефективність рекламних кампаній та виключає зайві витрати. Якщо бізнес хоче отримати максимальні результати, йому слід звертатись до фахівців. Самостійно без досвіду та знань ви ризикуєте припустити серйозні помилки.

Перспективні напрямки розвитку в соціальних мережах

Чи варто витрачати гроші та час на розробку, реалізацію стратегії СММ? Все залежить від особливостей вашого бізнесу.

Напрямок підійде:
  • для середніх та малих компаній, що зацікавлені в пошуку клієнтів. Соціальні мережі дозволяють бути ближче до цільової аудиторії, спілкуватись з нею 24/7. За умови грамотного підходу інформація про бренд чи послугу, продукт почне поширюватись у геометричній прогресії. Багато залежить від актуальності, цікавості контенту. Можна робити «точкову» чи приховану рекламу;
  • маркетплейсів та онлайн-магазинів. Через соцмережі можна швидко та ефективно просувати торгові майданчики. Користувачі побачать, що ви пропонуєте, які конкурентні переваги має певна пропозиція, зможуть обговорювати власний досвід. Бажано надати можливість писати відгуки та коментарі.

Через соціальні мережі можна залучати нових користувачів на свій ресурс, запускати репутаційну маркетингову кампанію, просувати бренд, реалізувати прямі продажі.

Які цілі можна ставити

СММ використовують для досягнення довго- та короткострокових цілей. Присутність в соціальних мережах, жива активна взаємодія з користувачами підвищують продажі. Всі ці способи спрямовані на формування бази клієнтів, підвищення рівня довіри до бренду.

Ситуація з ЦА

Активна взаємодія с аудиторією через платформи дозволить вам оцінити той сегмент користувачів, що цікавиться вашими послугами, продуктом. Ви побачите, як люди реагують на публікації, чи подобаються вони їм. Одночасно треба провести аналіз конкурентів, виявити сильні та слабкі сторони, перейняти корисний досвід.

Пряма робота з ЦА продемонструє бізнесу очікування, запити аудиторії. Це дозволить підвищити продажі за рахунок вірусних публікацій (подивіться, як їх правильно створювати). Припиняти роботу з соціальними мережами на варто – грамотне позиціонування компанії завжди буде на користь.

Прямий контакт

Користувачі соціальних мереж залучені до діалогу через коментарі, репости, лайки. Це спонукає постійних клієнтів дізнаватись більше, переходити на ваш сайт, підвищує шанси успішних угод. Також бізнес отримує зворотний зв'язок – а він дуже важливий для формування позитивного іміджу компанії, просування бренду. Вчасно реагуйте на побажання, запити клієнтів – це продемонструє не байдужість та клієнтоорієнтований підхід.

Ефект присутності

Сучасний бізнес працює за умов високої конкуренції. Це не означає, що в нього нема шансів – просто багато залежатиме від позиціонування, конкурентних переваг. Згідно даних досліджень, клієнти частіше за все обирають послуги та товари компаній, про які щось знають або просто чули. СММ дозволяє створювати цей ефекти присутності. Чим більше згадок про ваш бренд, тим вище впізнаваність.

Грамотний маркетинг в соціальних мережах – дієвий інструмент для підвищення продаж прямо зараз чи у довгостроковій перспективі.

Переходи за посиланнями

Якщо зацікавите потенційного клієнта у соцмережах, він перейде на основний сайт за посиланням. Це підвищить відвідуваність та шанси на замовлення. Соціальні мережі пропонують досить бідний функціонал для тих самих інтернет-магазинів, але це краще, ніж нічого. Задача – зацікавити потенційного клієнта через інструменти СММ та привести його на основний сайт, де є все.

Заклики перейти у той же інтернет-магазин не виглядають агресивно – вони більш схожі на натяк. Підприємець пише про товар, послугу, дає їх короткий огляд, пропонує перейти за посиланням, якщо є бажання дізнатись більше.

Стратегія просування у соцмережах

Аби досягти певних результатів під час реалізації маркетингової стратегії, треба детально оцінити всі обставини. План дій має бути глобальним, обміркованим. Робити просто та щось – не ефективно. Ви маєте розуміти, що саме та для чого плануєте реалізувати.

Зазвичай СММ роблять:
  • для підвищення відвідуваності основного сайту;
  • формування іміджу та репутації;
  • нарощування продажів послуг, товарів;
  • вивчення цільової аудиторії, формування зв'язку з нею;
  • створення лояльної до бренда спільноти.

В ідеалі мають бути вирішені всі ці задачі. Яку платформу обрати? Все залежить від параметрів ЦА – Фейсбук обирає серйозна ділова аудиторія, Інстаграм дінамічна молодь, тощо. Звісно, це загальні відомості, але їх потрібно враховувати. Запускатись можна одразу на кількох платформах чи тільки на одній.

До старту треба визначитись з контент-планом, форматом повідомлень, особливостями позиціонування бренду. Гарний план – спочатку розробити маркетинговий загальний образ, який надасть відповіді на основні питання потенційного клієнта. Статичне рішення створювати не потрібно – в сучасному бізнесі все швидко змінюється, перевагою буде й динамічне позиціонування. І не забувайте про аналітику: вона дасть актуальний зворотній зв'язок у цифрах, дозволить своєчасно відредагувати не ефективні моменти в маркетинговій кампанії.

Матеріал створено 06.04.2023

Комунікаційна платформа BIG.UA

Close